Oh my Subuh.


Sejak aku cuti sem, rutin tidur aku semakin terumbang ambing

Senang cerita lepas subuh aku tidur tengahari baru bangun.

So basically, aku akan dengar, sambil pura pura tidur ibu atau abah kejut adik adik aku 'Nadra, bangun, sekolah, nanti kejutkan Asyraaf' atau kejut aku 'Fy, bangun, subuh' almost everyday.

Abah, biasanya, akan check aku dah bangun untuk subuh ataupun belum, 

Sebab aku paling susah nak bangun dalam rumah ni, 

Sebab aku kenkadang akan tidur balik semula bila dah kejut, well literally i always,

And sebab aku punya ye-dah-bangun tak boleh percaya.

So one day, masa aku tengah solat subuh, ibu bukak pintu untuk make sure. 

Dan hati aku yang hitam terdetik, perlu ke check aku dah solat ke belum? Tak boleh ke percaya je? Aku dah besar kot. 

Then, few days later, aku menyuarakan "ketidakpuashatian" aku, its that even a word? 

'...takpayah de nak check orang dah solat ke belum. Takleh ke percaya je'

'Mestilah, mana tau tidur balik ke'

Dan abah juga menyampuk 'Fy, dosa afy abah yang tanggung tautak'

'Ala tak payah de. Afy dah besar dah 20 dah tau dah bangun sendiri'

The next day, subuh aku ke laut. And so on.

Right.

Perfect.

Fix it yourself, Fy.